.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش قیمت7 حامل انرژی در سال آینده

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از افزایش قیمت هفت حامل انرژی در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: میزان افزایش قیمت برق و گازوئیل در سال آینده به دلیل تاثیرگذاری بالا بر بخش تولید کشور کمتر از سایر حاملهای انرژی خواهد بود.

محمدرضا فرزین گفت: دولت سناریوی خود را برای اصلاح قیمت حاملهای انرژی با 34 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این محل پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق مجلس این رقم را در سقف 20 هزار میلیارد تومان محدود کرد.

توزیع درآمد براساس جدول مجلس


وی افزود: کمیسیون تلفیق قیمت گذاری حاملهای انرژی را به دولت واگذار کرده است، ضمن اینکه درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی براساس جدولی که این کمیسیون تصویب کرده است و در صورت تصویب نهایی مجلس، توزیع خواهد شد.

به گفته فرزین، برای 8500 میلیارد تومان درآمد حاصل از اصلاح قیمتهای انرژی در بودجه سال آینده ردیف اعتباری درنظر گرفته شده است، همچنین کمیسیون تلفیق به دولت این اختیار را داده است که 11 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد حاصل از این محل را بین مردم و تولیدکنندگان توزیع کند.

نسخه جدید دولت برای اصلاح قیمت حاملهای انرژی

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: برهمین اساس، سناریوهای جدید دولت درباره اصلاح قیمت 7 حامل انرژی ( بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق ) باتوجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق تدوین و ارائه خواهد شد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت تصریح کرد: در حال حاضر چندین نسخه مطالعاتی برای اصلاح قیمت حاملهای انرژی در سال آینده آماده شده است.

فرزین از آغاز مطالعات سناریوهای جدید برای اصلاح قیمت 7 حامل انرژی در کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت خبر داد و تاکید کرد: باتوجه به اینکه اصلاح قیمتهای برق و گازوئیل تاثیر بالایی بر روی تولیدکنندگان دارد، میزان افزایش این دو حامل انرژی کمتر از سایر حاملهای انرژی خواهد بود.

قیمت گذاری برق و گاز مایع به صورت "تبعیضی- ترجیهی"

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در ادامه با اعلام اینکه برق و گاز مایع به صورت " تبعیضی- ترجیهی" قیمت گذاری خواهند شد، اظهارداشت: قطعا میزان افزایش قیمت برق و گاز مایع برای دهکهای بالای مصرف، بالا و دهکهای پایین مصرفی، پایین خواهد بود.

اصلاح قیمتها و پرداخت نقدی یارانه ها همزمان انجام می شود

وی در پایان گفت: اصلاح قیمتها و پرداخت نقدی یارانه ها در صورت تصویب نهایی مجلس به صورت همزمان و از اول تیرماه سال آینده صورت خواهد گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.